• 4U Slovensko
  • +421 911 797 207
  • redakcia@romata.sk

Film Hluché dni bude mať slovenskú premiéru už dnes

Unikátny filmový projekt už má za sebou svetovú premiéru v oficiálnom programe festivalu v Karlových Varoch, kde ako jediný slovenský film súťažil v sekcii Na východ od Západu. Slovenská premiéra v rámci festivalu Jeden svet je pripravená už dnes o 17:00 v bratislavskom kine Lumiére. Okrem tvorcov prídu aj protagonisti filmu.

Emotívne autorské dielo režiséra Pavla Pekarčíka, žánrovo balansujúce na hrane dokumentu a hraného dokumentu už mali diváci možnosť vidieť aj v programe medzinárodného filmového festivalu Febiofest. Na medzinárodnom filmovom festivale vo Vilniuse získal film Hluché dni cenu Vilnius Goes to Cannes.

Film Hluché dni je príbehom o nepočujúcich deťoch z rómskych osád. Ktoré žijú vo vylúčenom, segregovanom prostredí a aj z neho sú vylúčené pre svoje postihnutie. Napriek tomu snívajú a niektoré sa aj snažia žiť svoje sny. Dielo je aj jedinečným posolstvom pre majoritu a rómsku minoritu.

Čo mne osobne tie detiská dali? No čo vám dajú deti...Deti vám stále dajú iba radosť. Netreba sa na to pozerať cez prizmu, že sú iní, stačí len vnímať tú detskosť, tú hravosť. A vy vlastne naraz zistíte, že keď ich dostatočne dlho pozorujete a ste dostatočne citlivý, taký rezonantný, tak naraz zistíte, že oni robia jemné veci úplne a cez tie jemné veci sa dostávate do ich vnútra...a to je pekné. A to je jedno, či to dieťa je čierne, biele, fialové, alebo či je to Marťan. Podľa mňa to bude aj s tými Marťanmi podobné....“ povedal pre Rómsku tlačovú agentúru Romata Pavol Pekarčík.     

Po slávnostnej slovenskej premiére je v bratislavskom kine Lumiére pripravená diskusia s tvorcami a odborníkmi na rómsku problematiku. Na premiéru sú pozvaní aj protagonisti filmu.

Film Hluché dni sa  po dnešnej slávnostnej premiére vydá na púť do slovenských kín. Ale aj do filmových klubov a rôznych alternatívnych projekčných priestorov. V nich sa budú tiež konať diskusie s tvorcami a odborníkmi.

Ján Schneider

Rómska tlačová agentúra Romata je mediálnym partnerom projektu.

Trailer a foto poskytli autor, producent a distribútor.