V takmer polovici prípadov išlo o účtovanie vyšších cien pre cudzincov.
PRAHA – Počas minulého roka Česká obchodná inšpekcia (ČOI) zistila trinásť prípadov diskriminácie spotrebiteľov, čo je o šesť viac ako v roku 2017. V takmer polovici prípadov išlo o účtovanie vyšších cien pre cudzincov. Kvôli diskriminačnému jednaniu pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb inšpekcia uložila šesť pokút v celkovej výške 210.000 korún (v prepočte 3 888,78 eur). Niekoľko ďalších správnych konaní podľa hovorcu ČOI Jiřího Fröhlicha ešte stále neskončilo.
Celkovo inšpekcia urobila takmer 500 kontrol zameraných na diskrimináciu zákazníkov, pochybenia našla v 13 prípadoch, čo znamená 2,6 percenta. Pri kontrolách odhalila ešte 182 porušení ďalších právnych predpisov, ktoré majú obchodníci dodržiavať. "Väčšinou nedodržovali zásady poctivosti predaja, neoboznámili spotrebiteľov s cenami výrobkov či služieb, alebo im nevydali riadne vyplnený doklad. ČOI za prehrešky udelila dokopy 199 pokút vo výške 1,088 miliónov korún (72 955,88 eur) a zakázala predaj zhruba 300 kusov výrobkov v hodnote 33.418 Kč (1296,83 eur)," uviedol Fröhlich.
Pracovníci ČOI zistili, že v šiestich prípadoch diskriminačného chovania prevádzkovatelia účtovali cudzincom iné ceny než českým občanom. Kontrolóri tiež upozornili na situáciu, kedy vozíčkarovi nebol umožnený vstup do prevádzky alebo kedy do prevádzky verejného stravovania nepustili osoby mladšie ako 18 rokov. Diskriminačný bol aj prípad, kedy cestujúci s deťmi do troch rokov mal povinnosť mať pri cestovaní autobusom so sebou detskú sedačku či tzv. podsedák.
Zdroj. romea.cz, ČTK